خرید از سراسر دنیا


» چگونه خجالتی بودن را کنار بگذاریم؟

چگونه خجالتی بودن را کنار بگذاریم؟

چگونه خجالتی بودن را کنار بگذاریم؟


یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود شما حرفی نزنید این است که قبلش کلی با خودتان فکرهای منفی می کنید،

یعنی فکر می کنید دیگران چه عکس العملی نشان می دهند، حتما می خندند، حرف های شما به درد نمی خورد واین فکرهای منفی که دائم در حال قضاوت است را کنار بگذارید وقتی در جمعی حاضر می شوید اول از همه سعی کنید به خودتان فکر نکنید، اگر در جلسه ای هستید


نظرات تان را مطرح کنید و اگر در مهمانی خانوادگی یا دوستانه هستید فقط موضوعی که می خواهید بگویید را یک بار در ذهن مرور کنید بعد هم قضاوت دیگران را برای خودتان خیلی بزرگ جلوه ندهید در این صورت اگر حتی مورد تمسخر همه واقع شوید خیلی ناراحت نمی شوید.


چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

ما هر روز با خودمان می گوییم این بار که به مهمانی رفتیم دیگر صحبت می کنیم، اصلا این دفعه که جلسه داشتیم نظرمان را می گوییم یا این بار که در جمع دوستان مان قرار گرفتیم اول ما صحبت می کنیم وخلاصه هی به خودمان قول می دهیم که ما هم اهل صحبت کردن می شویم و در جمع حرف می زنیم.


اما هر بار که در جمع حضور پیدا می کنیم نمی توانیم حرفی بزنیم تازه همان چند کلمه را هم با کلی ترس و لرز بیان می کنیم و بعد تا آخر مهمانی یا کلاس ترجیح می دهیم سکوت کنیم این درد مادرد خیلی از آدم هاست، کسانی که نمی توانند در جمع صحبت کنند و آن وقت از این بابت ناراحت هستند.


ترسی به نام حرف زدن

چند لحظه ای چشمان تان را ببندید و تصور کنید که در یک مهمانی دوستانه حضور دارید آن وقت می توانید به راحتی آدم های مختلف را در این مهمانی در نظر بگیرید، یکی از همان اول تا آخر یک ریز حرف می زند و درباره عالم و آدم نظر می دهد.


یکی رفته است روی صندلی ایستاده و داد می کشد تا بقیه توجهی به او داشته باشند، یکی دیگر هر از گاهی چیزی یادش می آید و نظری می دهد و آن وقت شما آرام گوشه ای ساکت نشسته اید و تنها گوش می دهید گاهی دل تان می خواهد شما هم اتفاقی را تعریف کنید یا این که درباره موضوعی که دوست تان مطرح می کند مخالفت یا حتی او را همراهی کنید .


اما بعد از این که چند بار جملات را توی ذهن تان بالا و پایین می کنید بی خیال و از گفتن نظرتان یا تعریف کردن اتفاقات مختلف منصرف می شوید.


چون دائم با خودتان فکر می کنید اگر این را بگویید بقیه چه فکری درباره شما می کنند شاید اتفاقی که شما تعریف کنید جالب نباشد شاید به نظر شما بخندند شاید مسخره تان کنند شاید کسی به حرف های شما توجه نکند


و برای همین در تمام مدت مهمانی ترجیح می دهید سکوت کنید و تنها شنونده باشید.

این اتفاق می تواند توی یک جلسه کاری یا حتی در جمع خانوادگی هم برای شما پیش بیاید اتفاقی که خیلی خوشایند نیست و احساس خوبی را به آدم منتقل نمی کند.


آدم هایی که نمی توانند در جمع صحبت یا اظهار نظر کنند اول از همه اعتماد به نفس پایینی دارند بعد انتقادپذیر نیستند و انتقاد دیگران، ترس و وحشت دارند.


و دست آخر این که مهارت ایجاد ارتباط کلامی ندارند یعنی حتی زمانی که در مورد یک موضوع اطلاعات خوبی دارند.

نمی توانند آن را به خوبی بیان کنند. بیشتر کسانی که نمی توانند با توجه به اطلاعاتی که دارند در جمع صحبت کنند به این دلیل است که در کودکی والدین عزیزشان دائم آن ها را موقع حرف زدن مسخره یا به خاطر چیزهایی که گفته اند سرکوب کرده اند و همین باعث می شود که آن ها خاطره خوبی از حرف زدن نداشته باشند.


و تحقیر شدن های کودکی باعث می شود که از صحبت در جمع فراری باشند. وقتی حرفی برای گفتن داریم،حالا هر دفعه با خودتان تصمیم می گیرید که این بار حتما به جان جیمی ها حرف می زنم


و نظر می دهم و بعد دوباره انگار نه انگار که به خودتان قول داده اید و جان ما را قسم خورده اید شاید برای این که روی حرف تان بمانید و بتوانید در جمع صحبت کنید باید تمرین کنید پس به نکات زیر توجه کنید و قبل از حضور در جمع این پیشنهادات را بخوانید،


بیشتر کسانی که نمی توانند با توجه به اطلاعاتی که دارند در جمع صحبت کنند به این دلیل است که در کودکی والدین عزیزشان دائم آن ها را موقع حرف زدن ضایع و مسخره کرده اند و یا به خاطر چیزهایی که گفته اند سرکوب شده اند .


به افکار منفی توجه نکنید یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود شما حرفی نزنید این است که قبلش کلی با خودتان فکرهای منفی می کنید، یعنی فکر می کنید دیگران چه عکس العملی نشان می دهند، حتما می خندند، حرف های شما به درد نمی خورد‌‌.


و،این فکرهای منفی که دائم در حال قضاوت است را کنار بگذارید وقتی در جمعی حاضر می شوید اول از همه سعی کنید به خودتان فکر نکنید، اگر در جلسه ای هستید.


نظرات تان را مطرح کنید و اگر در مهمانی خانوادگی یا دوستانه هستید فقط موضوعی که می خواهید بگویید را یک بار در ذهن مرور کنید بعد هم قضاوت دیگران را برای خودتان خیلی بزرگ جلوه ندهید در این صورت اگر حتی مورد تمسخر همه واقع شوید خیلی ناراحت نمی شوید.


با خودتان حرف بزنید یعنی اگر بلد نیستید حرف بزنید و تا می خواهید دو کلمه صحبت کنید کلی من من می کنید و وسطش کلی آب دهان قورت می دهید و تازه بعد از هر جمله یک عالمه مکث می کنید باید اول سخنوری خودتان را قوی کنید.


یعنی بتوانید به راحتی شیوا و رسا صحبت کنید برای این کار می توانید از یک آدم بی کار یا یک آیینه استفاد و شروع کنید به صحبت شاید با خودتان بگویید این دیوانه بازی ها چیست که پیشنهاد می کنید، اما همین حرف زدن با خود یا با یک نفر چنان در صحبت کردن شما و البته ریختن ترس و دلهره تان موثر است که باور کردنی نیست. یک بار امتحان کنید.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟


اطلاعات بیشتری کسب کنید برای این که بتوانید در جمع حرف بزنید یا در مورد موضوعی نظر بدهید باید حرفی برای گفتن داشته باشید این حرف ها را نمی توانید همین طوری از توی آستین تان در بیاورید بنابراین کسب اطلاعات و داشتن دایره لغات وسیع در خوب صحبت کردن به شما کمک می کند .


و به شما اعتماد به نفس می دهد چون شاید دلیل این که شما در خیلی از موقعیت ها نمی توانید حرفی بزنید این است که کلا چیزی برای گفتن ندارید بنابراین سعی می کنید با توجه به جمعی که می خواهید در آن حضور پیدا کنید .


اطلاعات کسب کنید انتخاب یک موضوع مناسب خودش خیلی در توجه دیگران به حرف های شما تاثیرگذار است. خواندن کتاب روزنامه و نگاهی به سایت های خبری و البته بالا بردن دایره اطلاعاتی خود مثل داستان کوتاه، لطیفه، ضرب المثل و حتی ابیات شعر هم کمک زیادی به شما می کند.


مهارت های ارتباط کلامی را یاد بگیرید برای این که بتوانید مخاطب خودتان را جذب کنید، شیوه حرف زدن شما، لحن کلام، نوع نشستن و حتی تکان دادن دست شما در برقراری ارتباط با طرف مقابل تان موثر است.


اگر شما آدمی باشید که به آهستگی و آرامی صحبت می کند که همه خواب شان می برد یا کسی هستید که موقع صحبت کردن خیلی بی ادبانه و توهین آمیز صحبت می کند کسی تمایلی به گوش دادن به حرف های تان ندارد باید تمرین کنید که هم صدایتان رسا باشد و هم از کلمات مؤدبانه استفاده کنید.


میمیک صورت شما هم در توجه مخاطب شما مؤثر است یعنی اگر صورت بشاش و خنده رو و مهربانی داشته باشید دیگران بیشتر تمایل دارند تا به حرف های تان گوش بدهند تازه آرام بودن بدن تان و شاد بودن روحیه تان در بالا رفتن اعتماد به نفس به خودتان هم کمک می کند.

همه‌ی ما شایستگی و لیاقت این را داریم که بدون اذیت شدن از زندگی لذت ببریم. با این وجود افراد خجالتی خود را از همه چیز دور نگه می‌دارند. اگر واقعا می‌خواهید که خجالتی بودن را کنار بگذارید بسیار مهم است که از پیله‌ی خود بیرون بیایید و شخصیت خود را بهبود دهید.


با نشستن در خانه یا یک مکان مشخص نباید توقع داشته باشید که افراد به سمت شما بیایند و با شما دوست شوند. تمام تلاش خود را بکنید که با افراد جدید ملاقات کنید.


شما باید آدابی برای رفتن به بیرون داشته باشید و با دیگران با ذهن مثبت روبه‌رو شده و برخورد کنید. برای یک شخص درون‌گرا، خجالتی بودن یک ویژگی شخصیتی ذاتی است اما با کمک راهکارهایی ساده می‌توان آن را تا حدودی کاهش داد.


چگونه خجالتی بودن را کنار بگذاریم


اعتماد به نفس خود را افزایش دهید ،ابتدا سعی کنید علل و ریشه‌ی خجالت خود را بیابید. عمدتا دو عامل اصلی وجود دارد که افراد را خجالتی می‌کند.


اول اینکه این افراد بسیار کمرو هستند و به این که رفتارشان درست است یا نه توجه زیادی می‌کنند. ثانیا آن ها نگرش منفی نسبت به زندگی دارند و احساس می‌کنند که چیز جالبی در مورد آنها وجود ندارد.


و ارزش توجه هیچ کس را ندارد. این عوامل آن ها را عصبی می‌کند و باعث می‌شود که به درون پیله‌ی خود فرو روند. همه‌ی ما نقاط قوت و ضعف خودمان را داریم باید نقاط قوت خودمان را بشناسیم و بر آن ها تمرکز کنیم.

قبول کنید که شما متفاوت هستید و خود را به همان حالتی که هستید بپذیرید و از خود قدردانی کنید. برای بهبود ظاهر فیزیکی خود وقت زیادی را صرف کنید جون با افزایش سطح اعتماد به نفس تغییرات زیادی در شما ایجاد می‌شود. وقتی به آینه نگاه کنید و احساس خوبی در مورد خود داشته باشید.


می‌توانید فردی شوید که چه شناخته شده باشد چه ناشناس، بسیار با اعتماد به نفس است. مکالمه تمرین کنید برای افراد خجالتی برقراری ارتباط با دیگران بسیار سخت است اما با کمی تمرین می‌توانند مهارت های مکالمه‌ای خود را افزایش دهند.


یک گفته قدیمی وجود دارد که می‌گوید تمرین مرد را کامل می‌کند. برای شروع در جلوی آینه بایستید و یک موضوع انتخاب کنید و با خود حرف بزنید.


این کار اگرچه ممکن است بسیار احمقانه به نظر برسد اما کارساز است. سپس از یک دوست خوب که می‌تواند به شما در این مورد کمک کند، کمک بگیرید.


هر کدام از شما می‌توانید یک نقش برعهده بگیرید تا در هنگام مکالمه راحت باشید. سپس به بیرون بروید و با افراد غریبه ملاقات کرده و صحبت کنید.


برای شروع به مکان های آرام مثل کتابفروشی یا کافی شاپ بروید چون افراد در این مکان ها نسبت به افراد مهمانی پر سر و صدا و شلوغ نزدیک ‌شدنی‌تر هستند. .


دفعه بعد به یک مهمانی بروید و افرادی را بیابید که به راحتی با دیگران دوست می‌شوند. این به شما کمک می‌کند که با افراد در مکان های شلوغ مکالمه کنید.


در جمع با کسی صحبت کنید که از همه دورتر ایستاده است. مکالمه نفر به نفر راحت تر از صحبت برای جمع است. وقتی که صحبت را شروع کنید، می‌بینید که عصبانیت و استرس شما از بین رفته است. هر چه افراد بیشتری را ملاقات کنید.


می‌توانید نوع افرادی را که با آن ها راحت‌ترید شناسایی کنید. یاد بگیرید که آرام و راحت باشید،وقتی که افراد خجالتی می‌خواهند اجتماعی شوند و با دیگران شروع به برقراری ارتباط و مکالمه کنند احساس اضطراب و ناراحتی می‌کنند و نمی‌توانند تصمیم بگیرند که چه چیزی بگویند.


آن ها یک ترس پنهانی دارند از اینکه ممکن است چیز احمقانه‌ای بگویند و احساس حقارت کنند. یک راه ساده برای غلبه بر احساس عدم پذیرش و طرد شدن، آماده کردن ذهن برای بدترین نتایج ممکن است.


اگر کسی به شما بی‌توجهی کرد آن را به حساب نیاورید. بگردید و افراد جالب‌تری را کنارتان بیابید. اگر در یک جمع بزرگ احساس کردید که خجالت، کنترل احساسا‌تتان را به دست گرفته، توجه‌تان را به چیزهای دیگر جلب کنید. این کار از بیشتر کمرو شدن‌تان جلوگیری می‌کند.


ترس و اضطراب احساساتی هستند که به سختی سرکوب می‌شوند. روش های تمدد اعصاب را برای رهایی از حس معذب بودن و راحت نبودن یاد بگیرید.


اگر افکار ناراحت کننده به ذهن‌تان آمد چشمان خود را ببندید و توجه خود را بر تنفس‌تان متمرکز کنید. ریتم تنفس خود را آرام کنید و بعد از مدتی خواهید دید که درگیری ذهن‌تان از بین می‌رود.


تمرین یوگا و مدیتیشن به شما کمک می‌کند که افکار منفی خود را بهتر کنترل کنید. ورزش های دیگر مثل پیاده‌روی و جاگینگ به شما کمک می‌کند که استرس خود را کم کرده و ذهن‌تان را تازه کنید.


در هنگام ملاقات افراد و شروع صحبت با آن ها باید خجالتی بودن را کنار بگذارید و ضروری است که به اهداف خود در زندگی و شکوفایی برسید.

هم چنین این کار به شما کمک می‌کند که استعدادهای درونی خود را که در درونتان نهفته است بارور کرده و به ثمربرسانید.


3 استراتژی غلط در کمرویی و دوست شدن با دیگران

اول اینکه افرادی که دچار کمرویی هستند سعی می کنند برای شروع با افراد فوق موفق در روابط اجتماعی و به قول معروف نقل مجالس دوست شوند.


این روش باعث می شود شما احساس حقارت و خود کم بینی شدیدی داشته باشید و دائم بهبود ناچیز خود را با قهرمان بازی های فرد شلوغ و خون گرم اجتماعی، مقایسه کنید.


عیب این کار سرخوردگی و ناامید شدن از غلبه بر کمرویی است که در درازمدت شما را آزار می دهد.


بهتر است بجای مقایسه کمرویی خود با افراد بسیار محبوب و اجتماعی، فقط در برخی مواقع الگو بگیرید، همین.


افراد موفق اجتماعی معمولا تجربه های زیادی در روابط دارند که باید شما این مسیر را آهسته و پیوسته طی کنید.


shynessکمرویی و غلبه بر کمرویی shynessکمرویی و غلبه بر کمرویی . دومین استراتژی غلط این است که افراد دچار کمرویی منتظر هستند تا دوستی پیدا کنند و سپس برای معاشرت بیشتر دوتایی اقدام کنند.


همین تاخیر در تمرین روابط اجتماعی باعث می شود همیشه تنها باشید. اگر منتظر نفر دیگری باشید فقط و فقط وقت خود را تلف می کنید و کم کم اعتماد به نفس شما هم کم می شود.


بهتر است خودتان دست به کار شوید و روابط با دیگران را تمرین کنید و اشتباهات خود را یافته و آن را بهبود بخشید.


سومین استراژی غلط این است که افراد دچار کمرویی دست زدن به اقدامات پر ریسک و خطرناک است. مثلا هنوز نمی تواند یک دوستی ساده را شکل دهد، اما به دنبال سخنرانی در یک کنفرانس بین المللی است


یا می خواهد تور لیدر شود و یا کاری که به شدت از حوزه امن او خارج می باشد، این روش باعث می شود شما بعد از اقدام بیشتر در لاک کمرویی خود فرو بروید و احتمال تکرار تمرین بسیار کاهش می یابد.


و اگر اشتباهی از شما رخ دهد تا مدت ها شجاعت اقدام و تمرین مجدد را در شما از بین خواهد برد. راه بهتر این است که در حالت کمرویی شما از اقدامات ساده تر و راحت تر برای غلبه بر کمرویی استفاده کنید و به تدریج توانایی های خود را بهبود بخشید. حتما به این مطلب هم نگاهی بیندازید


خجالتی بودن چه دردسرهایی دارد.

ما به شما دوستان عزیز سه دسته افراد را برای شروع رابطه پیشنهاد می کنیم: افرادی که با شما علایق مشترکی دارند. مثل کسانی که به کوهنوردی، پیاده روی، شعرخوانی علاقه دارند.


می توانید این گونه افراد را در سایت ها و انجمن های اینترنتی پیدا کنید. دوستی با افراد شبیه به خود بسیار برای افرادی که کمرویی دارند مناسب و آسان خواهد بود.


shynessکمرویی و غلبه بر کمرویی shynessکمرویی و غلبه بر کمرویی افرادی که خودشان به دنبال دوست هستند و از تنهایی رنج می برند.


فرض کنید می خواهید یک پیراهن قرمز بفروشید. بهترین و اولین گزینه کسی است که دنبال پیراهن قرمز باشد.


به همین سادگی وقتی فردی احساس تنهایی می کند بسیار با روی بازتری با شما برخورد خواهد کرد و عکس العمل بهتری نشان می دهد.


افرادی که به دنبال دوستی هستند به شدت از شما حتی با تمام نواقص رفتاری استقبال خواهند کرد. دوستی با اینگونه افراد را از دست ندهید.افرادی که خودشان دچار کمرویی هستند.


بسیاری از افراد جامعه دچار کمرویی و خجالت هستند ولی از درون بسیار افراد نجیب و دوست داشتنی می باشند. هر چند فرصت ظهور توانایی های خود را نداشته اند ولی بسیار مهربان و قابل اعتماد هستند.


خود شما اگر دچار کمرویی هستید مشکل آن ها را به خوبی درک می کنید و یک شریک مناسب برای تمرین و تبادل نظر خواهید یافت.


افرادی که دچار کمرویی هستند می توانند تجربیات خوبی در اختیار شما قرار دهند. و نکته مهم این است که اعتماد به نفس شما را نیز بالا می برند و دیگر لازم نیست خود را با افراد سوپر موفق و اجتماعی شلوغ مقایسه کنید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده