خرید از سراسر دنیا


» خواص عسل

خواص عسل

فواید شگفت انگیز عسل


اخرین تحقیقات طبی ثابت کرده است که عسل

خواص مهم طبی دارد و در درمان بیماری های جهاز هاضمه ،جهاز تنفسی،قلب و اعصاب معجزه می کند.

همچنین ثابت شده است، که زهر زنبور عسل در معالجه رماتیسم و بیماری های ورم اعصاب و درد اعصاب و موم عسل در تهیه بعضی مرهم ها و شمع ها مورد استفاده قرار می تواند گرفت.


عسل نه تنها خوش مزه و مغزی است بلکه به علت داشتن ترکیبات شیمیایی مخصوص می تواند، در درمان بسیاری از امراض مورد استفاده قرار گیرد.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


بذر البنگ،شوکران،گل پنجه علی،و خرزهره اگر چه جزو گیاهان سمی اند ولی عسلی که مگس نحل هز گیاهان مزبور تهیه می کند برای بشر مضر نیست.


یگانه سمی که عسل تهیه شده از آن انسان را مسموم می کند.نهالی است موسوم به chama edaphne calyeulata moench ،این نوع عسل اگر چه برای انسان ها مضر است و خوردن آن عوارضی مانند،قی،سرگیجه،و درد شدید معده ایجاد می کند،در خود زنبور عسل کوچک ترین تاثیری ندارد،بطوریکه می تواند غذای زمستانی او قرار گیرد.



خواص ضد باکتری عسل

عسل چنانچه خوب نگهداری شود،برای مدت طولانی سالم باقی می ماند.به همین سبب بود که مصریان قدیم و یونانی ها مردگان خود را با عسل مومیایی می کردند.


یکی از پزشکان قرن ۱۲میلادی،یعنی عبداللطیف در یکی از اهرام غزه در یک تابوت ممهور،جسد یک طفل مصری را پیدا کرد که با عسل مومیایی شده بود.


اسکندر مقدونی هم پس از اینکه در بابل به جهنم رهسپار شد،جسدش با عسل مومیایی شده و برای تدفین به پایتخت مقدونیه حمل گردید.


یونانیان و رومیان قدیم به خواص آنتی بیوتیک عسل پی برده بودند و برای حفظ و نگهداری غذا و جلوگیری از فساد و عفونت از آن استفاده می کردند.



ترکیبات شیمیایی عسل و ارزش غذایی آن


درسال ۱۸۹۳ آنجلو موسو به اثبات رساند،که شکر تاثیر فوق العاده در کاستن خستگی انسان دارد،هارلی به این حقیقت پی برد،که روزهایی که ۵۲۵گرم شکر می خورد ظرفیت او برای کار و فعالیت

به مقدار ۶۱،الی ۷۶درصد،رو به افزایش است.


تجربه های علمی هم نشان داده است که قهرمانان ورزشی می توانند،با مصرف شکر به مقدار زیاد قدرت بیشتر کسب کنند و با زحمت کمتری پیروز شوند.


ولی شکر نیشکر و چغندر و گلوکز به روش دیگر در ارگانیسم انسانی جذب می شود،گلوکز بدون تغییر شکل دادن مستقیما داخل خون می گردد،به همین جهت گلوکز را می توان از طریق ورید تزریق کرد حال آنکه شکر باید اول در جهاز هاضمه تجزیه شود،و بگلوکز و لوولز مبدل گردد.


تا بتواند در خون راه بیابد.چون عسل مرکب از گلوکز و لوولز خالص است،به همین جهت خیلی زود،هضم و جذب می گردد.علاوه بر مواد قندی عسل حاوی مواد مغزی دیگری است که برای تقویت سلول ها بسیار لازم و مفید است،عسل حاوی مواد تخمیری قابل حل زیر نیز میباشد.


Diastases،invertase،catalase

عسل حاوی املاح معدنی از قبیل کلسیم،سدیم پتاسیم،آهن،فسفر،سولفر،نمک های ید،منیزیم،منگانز،آلومینیوم،کرومیوم،مس،لیتیم،نیکل،سرب،زینک،اسمیوم،تیتانیوم،و سلیکن میباشد.

با در نظر گرفتن این حقیقت که املاح معدنی برای بدن بسیار لازم است .


و غذاها هر قدر هم از لحاظ پروتئین ها،کربوهیدرات ها،چربی ها و ویتامین ها غنی باشد چنانچه املاح معدنی نداشته باشد نمی تواند سلامتی انسان را تامین کند و حتی موجبات مرگ را فرهم می کند،می توان به اهمیت عسل از نظر غذائیت پی برد.




نگهداری عسل

عسل را می توان برای ده ها،صدها بلکه هزارها سال حفظ و نگهداری کرد.ولی این نکته، را باید به یاد داشت که عسل جاذب رطوبت است و چنانچه درست نگهداری نشودخیلی به سرعت حالت تخمیری به خود می گیرد.

تجربه ها نشان داده شده است،که وزن عسل در هوای مرطوب و نمناک تا ۳۲درصد افزایش می یابد.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

عسل خیلی زود رنگ های خارجی و بوهای خارجی را به خود جذب می کند،به همین جهت عسل را نباید در کنار ماهی دودی و یا موادی مانند پارافین،قیر و بنزین گذاشت.


نهگداری و بسته بندی عسل در ظروف فلزی خطرناک است زیرا آهن با مواد قندی عسل مخلوط می شود.


و روی zinc،با اسیدهای آلی عسل آمیخته شده تولید مواد سمی خطرناک می کند.تجربیات نشان داده است عسلی که در ظرف آهنی و یا روی نگهداری شده۱۹تا ۷۹درصد از فلزات مزبور مخلوطش می شود.


و حال آن که پرسنتاژ معمول آمیختگی فلزات مزبور با عسل فقط ۱۶دهم درصد است.


سالم ترین طریق برای نگهداری عسل نگهداری آن در ظرف شیشه ای و یا کوزه های سفالی لعابی است.


منبع.اصول درمان طبیعی

نویسنده.مهرداد مهرین

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده